czwartek, 7 kwietnia 2016

Moje książkowe nawyki TAG


Dzisiaj przychodzę do Was z kolejnym TAGiem "Moje książkowe nawyki". Napotkałam go na blogu Alekczyta, na którego serdecznie zapraszam :)
A więc zaczynamy :D



1. Czy masz w domu konkretne miejsce do czytania?
Nie mam takiego miejsca. Przeważnie czytam przy biurku, ale zdarza mi się również czytać w fotelu. Unikam czytania w łóżku, ponieważ szybko robię się śpiąca i nie rozumiem tego, co czytam. :)

2. Czy w czasie czytania używasz zakładek czy przypadkowych rzeczy?
Przeważnie używam zakładek, jednak zdarza się, że czasami na przykład muszę szybko przerwać czytanie książki, bo coś ważnego się stało, to wtedy sięgam po pierwszą lepszą rzecz jaką mam pod ręką i używam jej jako zakładki :D

3. Czy możesz po prostu skończyć czytać książkę? Czy musisz dojść do końca rozdziału, okrągłej liczby stron?
Nie potrafię skończyć czytać w połowie zdania, bo później jak do tego wracam, nie pamiętam o czym wcześniej czytałam. Zazwyczaj muszę doczytać rozdział do końca, ale nie zawsze mam taką możliwość, dlatego wtedy, kiedy goni mnie czas, czytam do końca akapitu tak, aby później było mi łatwiej zrozumieć kontekst zdań :D

4. Czy pijesz albo jesz podczas czytania książki?
Nie. Nie potrafię się wtedy skupić na czytanej książce. Nie rozumiem czytanego tekstu, ponieważ moją uwagę przyciąga jedzenie, dlatego jeżeli jestem głodna, to robię sobie krótką przerwę i potem najedzona kontynuuję czytanie :D

5. Czy jesteś wielozadaniowy? Potrafisz słuchać muzyki lub oglądać film podczas czytania?
Najlepiej czyta mi się w ciszy. Kiedy czytam w domu, muszę mieć zamknięte drzwi i kompletny spokój. Muzyka i film mnie rozpraszają, chyba że wracam na przykład autobusem ze szkoły, wtedy słuchanie muzyki pomaga mi skupić się na książce, ponieważ zagłusza ona hałas jaki panuje w autobusie.

6. Czy czytasz jedną książkę czy kilka na raz?
Zdarza mi się czytać kilka książek na raz, ale unikam tego, ponieważ wtedy mam problem z rozróżnieniem książek i akcji, które się w nich dzieją. Przeważnie mieszają mi się one i muszę czytać książki od nowa, dlatego staram się czytać tylko jedną książkę i tym samym czasie.

7. Czy czytasz w domu, czy gdziekolwiek?
Najlepiej czyta mi się w domu i to właśnie tutaj czytam najczęściej. Czasami czytam też w autobusie, kiedy wracam ze szkoły, aby zabić te 35 min. nudy. ;)

8. Czy czytasz na głos, czy w myślach?
Zdecydowanie w myślach. Łatwiej mi się wtedy skupić na czytanym tekście i wyobrazić sobie akcję opisywaną w książce. Kiedy czytam na głos, to się rozpraszam.

9. Czy czytasz naprzód, poznajesz zakończenie? Pomijasz fragmenty książki?
W życiu! Nienawidzę spoilerowania! Najgorsza rzecz jaka może być. Czytam książki jak to się mówi "od deski do deski" bez pominięcia żadnego zdania.

10. Czy zaginasz grzbiety książki?
Nigdy! Szanuję książki i traktuję je jak przedmioty z duszą, dlatego boli mnie, gdy widzę jak ktoś inny zagina grzbiety książek, bądź marze po nich i traktuje jak coś bezwartościowego.


To już koniec. Mam nadzieję, że dobrze się ze mną bawiliście. Zachęcam do wykonania tego TAGu. :D

Nominuję:
Kingę z Kinga czyta

4 komentarze:

  1. Pięknie dziękuję za nominację. Tag chętnie wykonam:) Moje odpowiedzi będą bardzo podobne to Twoich, z tym że ja lubię pić przy czytaniu

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo chętnie wykonam ten Tag dziękuje za nominacje ;) ciekawych odpowiedzi udzieliłaś ;) Ja też często podczas czytania w łóżku staje się śpiąca, a nawet zasypiam :)
    Pozdrawiam cieplutko

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzięki za nominację jeszcze raz! Ja jak zwykle spóźniona, ale tag na blogu się pojawi, także spokojnie ;)

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM