czwartek, 20 lipca 2017

[PRZEDPREMIEROWO] Kathryn Ormsbee "Milion odsłon Tash"


PREMIERA: 16 sierpnia 2017

Tash jest nastoletnią vlogerką, która na swoim kanale na YouTubie umieszcza własną adaptację filmową książek Anny Kareniny. Pomagają jej w tym przyjaciele, którzy odgrywają ważną rolę w całym tym przedsięwzięciu. Natasha marzy o tym, żeby jej serial oglądało jak najwięcej osób i nagle z dnia na dzień to marzenie się spełnia. Oglądalność nagle wzrasta, a jej serial nominowany zostaje do Złotych Tub. Jednak Tash i jej przyjaciele niejednokrotnie przekonają się o tym, że sława ma nie tylko jasne strony. 

Chyba każdy z nas zastanawiał się kiedyś, jakby to było prowadzić własny kanał na YouTubie i z dnia na dzień zdobywać coraz większą popularność. Zaczynając od pomysłu na fabułę muszę przyznać, że jest on naprawdę ciekawy. Widzimy jak ciężka i pracochłonna jest praca vlogera oraz jakiego zaangażowania wymaga. Wraz z narastającą sławą serialu bohaterom książki napływa coraz więcej obowiązków względem fanów. Muszą się także nauczyć przyjmować krytykę i hejt, ponieważ nie zawsze życie jest tak kolorowe, jak nam się wydaje. 

Warto zwrócić uwagę na jedną rzecz, a mianowicie zachowanie Tash. Momentami dziewczyna naprawdę mnie irytowała. I choć w pierwszej chwili zastanawiałam się czy ona naprawdę jest taką idiotką, żeby zachowywać się w taki sposób, to dopiero później doceniłam pomysł autorki na tę postać, bo jest to jeden z największych plusów tej książki. Bohaterowie nie są kolejnymi wyidealizowanymi, nieistniejącymi ludźmi, tylko przedstawiają realną wersję młodych osób, które często popełniają błędy, na których z czasem się uczą. Dzięki temu książka wydaje się być bardzo realistyczna. Naturalność podejmowanych decyzji i wyborów czyni tę młodzieżówkę inną niż większość tych, które możemy spotkać na rynku. Ponadto jej oryginalność podkreśla poruszenie mało powszechnego tematu, a mianowicie aseksualizmu. 

"Milion odsłon Tash" to bardzo lekka i przyjemna w czytaniu książka, pokazuje jak chęć zdobycia sławy wpływa na nasze charakter i zachowanie. Porusza też tematy miłości, zazdrości, przyjaźni i umiejętności doceniania tego, co daje nam życie. Barwna z charakternymi postaciami książka na pewno spodoba się niejednej Fangirl, a także osobie, która w jakikolwiek sposób udziela się w internecie. :)

"Jeśli chcesz szansy na szczęście, trwaj. Tak, żeycie potrafi dokopać, ale dopóki żyjesz, masz szansę na szczęście."

AUTOR: Kathryn Ormsbee
TŁUMACZENIE: Zuzanna Byczek
WYDAWNICTWO: Otwarte
KATEGORIA: literatura młodzieżowa
ILOŚĆ STRON: 352

MOJA OCENA: 8/10


Za możliwość przeczytania książki dziękuję wydawnictwu Otwartemu. :)

3 komentarze:

  1. Nie słyszałam wcześniej o tej książce, ale jakoś mnie do niej nie ciągnie. ;/
    Etui genialne ♥ Też mam z tych, ale zaczyna mi się już rozwalać. XD
    Jools and her books

    OdpowiedzUsuń
  2. Cudne zdjęcie *-*
    O książce słyszałam, ale nie mam najmniejszego zamiaru po nią sięgać. Kojarzy mi się jako mieszanka Girl Online (kocham) i Fangirl (bardzo bardzo NIE kocham), a do tego przygotowana raczej stereotypowo...Może się mylę, bo oceniam ją na pierwszy rzut oka, ale i tak nie planuję się za nią zabrać :)
    Pozdrawiam (i zapraszam, oddaję wszystkie szczere komentarze ^^)
    Czytam, piszę, recenzuję, polecam

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite zdjęcie, podoba mi się.
    Co do samej książki, nigdy nie czytałam czegoś z podobną tematyką, ale bohaterka YouTuberka to dopiero pomysł. Jestem ciekawa tej powieści, więc może w swoim czasie po nią sięgnę, mimo że przypomina mi na pierwszy rzut oka "Fangirl" albo "Girl Online", których raczej nie chcę czytać :D

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM