poniedziałek, 22 sierpnia 2016

#czytamcopolskie, czyli sięgamy po powieści rodzimych autorów!

O akcji #czytamcopolskie poinformowała mnie Quidportavi z bloga Drzwi do innego wymiaru, za co bardzo dziękuję. :* Jednak autorką całej tej akcji jest Isabelle West z bloga Heavy Books. Kiedy dowiedziałam się o tej akcji stwierdziłam, że koniecznie muszę wziąć w niej udział! Dlaczego?
A no dlatego, że w dzisiejszych czasach coraz częściej zachwala się literaturę zagraniczną, zapominając całkowicie o tym, że nasi rodzimi autorzy również potrafią stworzyć niezapomniane dzieła. Chcecie dowiedzieć się, jacy polscy pisarze zawładnęli moim sercem? Zapraszam! :)


A więc tak. Na początku chciałabym wspomnieć o pisarce z mojego dzieciństwa, dzięki której pokochałam czytanie. Książka, która owładnęła moim sercem, to "Klasa Pani Czajki" Małgorzaty Karoliny Piekarskiej (ur. 1967r.). Przeczytałam ją w szóstej klasie podstawówki i całkowicie się w niej zakochałam. Książka opowiada o grupce przyjaciół rozpoczynających naukę w gimnazjum, których dzieli praktycznie wszystko, a mimo to potrafią znaleźć wspólny język. Książka napisana jest lekkim stylem, uczy i porusza wiele problemów nastolatków. Autorka wie, jak podbić serca czytelników. :)




Kolejną autorką, bez której nie wyobrażałam sobie kilka lat temu mojej przygody z książkami, była Katarzyna Majgier (ur. 1973r.). Jest ona autorką cyklu "Dzienniki Ani Szuch", które opowiadają o grupce przyjaciółek, które patrzą krytycznie na świat swoich kolegów, a także dorosłych. Pierwszą książką, którą przeczytałam tej autorki, była "Trzynastka na karku", którą autorka napisała w wieku 33 lat. Była to jej pierwsza wydana powieść. Książkę tę pochłonęłam (i to dosłownie xD) właśnie w wieku trzynastu lat. To było coś wspaniałego. Dzięki tym dwom paniom zaczęłam doceniać nie tylko czytanie książek, ale również talent polskich autorów.




Chciałabym powiedzieć jeszcze kilka słów o polskim autorze (żeby nie było o samych pisarkach :D). Kilka tygodni temu przeczytałam książkę Dariusza Grabowskiego, co było do mnie w ogóle niepodobne, gdyż już od dłuższego czasu nie sięgałam po twórczość polskich autorów. Zaczęłam czytać zagraniczne powieści i stwierdziłam, że są o niebo lepsze od tych polskich, ale gdy w moje ręce wpadła książka pana Dariusza, moje zdanie o polskich pisarzach zmieniło się diametralnie. Jest on autorem książki "Zapach bzu", której recenzję możecie przeczytać TUTAJ. Książka była genialna. Romans połączony z dramatem, to coś, co uwielbiam. Wartka, trzymająca w napięciu akcja. Dariusz Grabowski wie, jak podbić serca wielu czytelnikom i jak zagrać na ich emocjach. <3 


To już na tyle. Dziękuję jeszcze raz Quidportavi za poinformowanie mnie o tej akcji! :* A Isabelle West należą się ogromne gratulacje za pomysł na całą akcję, gdyż to naprawdę smutne, jak większość Polaków nie chce sięgać po powieści swoich rodzimych autorów. Zrozumiałabym to, gdybyśmy nie mieli tak znakomitych pisarzy, ale my ich mamy. Powinniśmy o nich opowiadać i nakłaniać pozostałych do czytania polskich powieści, bo mamy coraz więcej perełek, o których powinna usłyszeć cała Polska, ponieważ szkoda, żeby zmarnowali się tacy utalentowani polscy autorzy. :)


Czy Wy też jesteście za promowaniem polskiej twórczości?
Jacy polscy pisarze podbili Wasze serca? 
Czyich powieści długo nie zapomnicie?

2 komentarze:

  1. Moje serducho podbiła Agnieszka Lingas-Łoniewska i Magdalena Witkiewicz. To im poświęcam post, który ukaże się już wkrótce, bo gdybym tak chciała o wszystkich napisać... Brakło by mi miejsca w kalendarzu. ;)

    Pozdrawiam serdecznie i zapraszam do siebie w wolnej chwili. ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie sięgam często po polskich autorów, jednak uwielbiam Halinę Poświatowską i zwykle ona jest tą autorką, którą lubię czytać, gdy już sięgam po coś polskiego. Jednak wkrótce wybieram się do biblioteki i planuję zabrać ze sobą coś autorstwa rodzimych autorów :) Pozdrawiam i obserwuję :)

    OdpowiedzUsuń

INSTAGRAM